Жаңалықтар

8-сыныпқа қабылдау емтиханының ережесі

Абай атындағы Республикалық мамандандырылған дарынды балаларға арналған қазақ тілі мен әдебиетін тереңдете оқытатын орта мектеп-интернатына 8-сыныпқа оқуға қабылдауды ұйымдастыру бойынша  әдістемелік нұсқаулықтар

  1. Жалпы Ережелер
  2. Осы Абай атындағы Республикалық мамандандырылған дарынды балаларға арналған қазақ тілі мен әдебиетін тереңдете оқытатын орта мектеп-интернатына оқуға қабылдау бойынша әдістемелік нұсқаулықтар 2007 жылғы 27 шілдедегі Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңына, Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрілігінің 2018 жылғы 12 қазандағы №564 бұйрығымен бекітілген Бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білімнің жалпы білім беретін оқу бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдарына оқуға қабылдаудың үлгі қағидалары, Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 2013 жылы 19 шілдедегі №289 бұйрығымен бекітілген Мамандандырылған білім беру ұйымдарының түрлері қызметінің үлгілік қағидаларына сәйкес әзірленді.
  3. Абай атындағы Республикалық мамандандырылған дарынды балаларға арналған қазақ тілі мен әдебиетін тереңдете оқытатын орта мектеп-интернатына (бұдан әрі – Абай РММИ) түсуге ниет білдіруші үміткерлер – Қазақстан Республикасының жалпы білім беретін білім беру ұйымының 7-сынып оқушылары (бұдан әрі – Үміткерлер) бола алады.
  4. Құжаттарды қабылдау тәртібі
  5. Облыстарда және Нұр-Сұлтан, Алматы, Шымкент қалаларында балаларды 8-сыныпқа қабылдау конкурсын өткізу үшін Абай РММИ директоры бұйрығымен саны – 7 адам, Қамқоршылық Кеңес мүшелері, мектеп-интернат педагогтары мен мамандарынан тұратын көшпелі қабылдау комиссиясы құрылады. Конкурстық комиссияның төрағасы Комиссия мүшелерінің арасынан сайланады.
  6. Құжаттарды қабылдау рәсімі 2021 жылдың 1 наурызынан 1 сәуірге дейінгі аралықта онлайн түрде жүзеге асырылады. Үміткердің заңды өкілдері www.abaimektep.kz сілтеме бойынша онлайн-формада конкурсқа қатысу өтінішін толтырады. (Өтініш үлгісі Қосымша 1 көрсетілген). Абай РММИ директорының бұйрығымен құжаттарды қабылдау үшін жауапты тұлға тағайындалады. Мектеп-интернат директорының бұйрығымен бекітілген жауапты тұлға конкурсқа қатысуға үміткерлердің электрондық базасын құруға жауапты болады.
  7. Конкурсқа қатысу үшін үміткердің ата-анасы/заңды өкілі белгіленген мерзімде Абай РММИ интернет ресурсында тіркеуден өтеді және жауапты тұлғаға келесі құжаттарды ұсынады:

1) Үміткердің ата-аналарынан немесе өзге де заңды өкілдерінен өтініш (форма бойынша);

2) туу туралы куәлігінің көшірмесі, ЖСН(ИИН);

3) үміткердің электрондық мекен-жайын көрсете отырып, үміткердің оқу орнында оқитыны туралы ұйымның мөрімен расталған фотосуреті бар анықтамасы;

4) фотосурет 3х4 (4 дана);

5) 1-7 сынып аралығындағы оқу үлгерімі бойынша табельдерінің көшірмесі (Ескерту: 5-7 сынып аралығында «3»-тік бағасы бар Үміткерлер конкурсқа қатыса алмайды);

6) денсаулық жөніндегі 112, 063, 026 үлгісіндегі анықтамалар және денсаулық кітапшасы;

7) бар болса Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің “Дарын” республикалық ғылыми-практикалық орталығы (бұдан әрі – “Дарын” орталығы), облыстық, Нұр-Сұлтан, Алматы, Шымкент қалаларының білім басқармалары өткізетін республикалық, облыстық олимпиадаларға, оқулар мен шығармашылық байқауларға қатысқаны туралы дипломның көшірмесі қоса беріледі.

Конкурс үшін құжаттардың түпнұсқалары талап етілмейді.

5.1. конкурсқа қатысу туралы өтінішті белгіленген мерзімінен кеш беру немесе құжаттар топтамасын толық ұсынбау құжаттарды қабылдаудан бас тарту үшін негіз бола алады.

  1. Конкурсты өткізу тәртібі
  2. Іріктеу жүргізу үшін конкурстық материалдарды мектеп-интернат директорының бұйрығымен бекітілген жауапты тұлғалар және Қамқоршылық кеңес мүшелері әзірлейді, бекітеді.

6.1. Барлық қағаз және электронды емтихан материалдары авторлық құқықпен қорғалып, тек емтиханда ғана пайдаланылады.

6.2. Конкурс бекітілген кестеге сәйкес 1-30 сәуір аралығында оффлайн режимінде өтеді.

6.3. Конкурсты әр өңірде өткізу кестесі ҚР БҒМ-мен келісім бойынша алдын ала бекітіледі. Іріктеуді өткізу кестесі Абай РММИ интернет ресурстарында 15 наурыз бен 30 наурыз аралығында орналастырылады.

6.4. Конкурс әр өңірде көшпелі комиссия арқылы Облыстық, Нұр-Сұлтан, Алматы, Шымкент қалаларының білім басқармалары алдын ала айқындайтын білім беру ұйымының базасында өтеді.

6.5. Абай РММИ мектеп-интернат базасында республика көлемінде өтетін «Ділмар» байқауы, «Абайтану» олимпиадасы, оқушылар айтысы және «Абай әлемі» шығармашылық байқауының жеңімпаздары үшін 9-11-сыныпқа қабылданатын оқушылардың жалпы санының бес пайызы мөлшерінде квотаны бекітеді.

6.6. Білім алушыларды қабылдаудың ашықтығын қамтамасыз ету үшін ғимаратқа, аудиторияға және конкурстық іріктеу алаңына енгізу үшін қолданылатын бейнебақылау және дыбыс жазу жүйесі орнатуды, конкурсты өткізу үшін техникалық жабдықтармен жарақтандыруды Облыстық, Нұр-Сұлтан, Алматы, Шымкент қалаларының білім басқармалары алдын ала ұйымдастырады.

  1. Конкурс 2 кезеңнен тұрады:

7.1. Конкурстың бірінші кезеңі. Бірінші кезеңде Үміткер ұсынылған бес тақырыптың бірін таңдап, эссе жазады.

7.2. Жазба жұмысты бағалау тәртібі:

  1. Эссенің мазмұны, ой тереңдігі – 10 ұпай
  2. Әдеби материалды пайдалану деңгейі – 10 ұпай
  3. Эссенің жазылу стилі мен тілі – 10 ұпай
  4. Тыныс белгілері (пунктуация) – 10 ұпай
  5. Емле (орфография) – 10 ұпай

Жазба жұмыстан Үміткердің жинайтын ең жоғарғы ұпайы – 50 ұпай.

7.3. Жазба жұмысына – 180 минут беріледі.

7.4. Жазба жұмысының материалдарын тарату, жауап парағының қызметтік секторларын толтыру, аудиториядағы Үміткерге қойылатын тәртіп ережесін түсіндіруге кеткен уақыт жазба жұмысына берілген жалпы уақытқа кірмейді.

7.5. Үміткерге жазба жұмысының тақырыптары және Абай РММИ мөрі басылған таза/шимай парақтар беріледі.

7.6. Конкурстың бірінші кезең емтиханының қорытынды нәтижесін тексеруді көшпелі комиссия мүшелері жүзеге асырады, бұл ретте нәтижелер үшін тек таза параққа жазылған жұмыс есепке алынады.

7.7. Конкурстың бірінші кезең тапсырмасын аяқтаған Үміткер екінші кезең тапсырмаларын орындауға көшеді.

  1. Конкурстың екінші кезеңі. Қазақ тілі мен әдебиеті бойынша шығармашылық-логикалық тапсырмаларды жазбаша орындайды.

8.1. Конкурстың екінші кезеңіне бірінші кезеңге қатысқан барлық Үміткерлер жіберіледі.

          Екінші кезең:                  

Екінші кезең қазақ тілі мен әдебиеті бойынша шығармашылық-логикалық 10 тапсырмадан тұрады.

8.2. Екінші кезеңнің тапсырма үлгілері мен бағалау критерийлері Қосымша 2 көрсетілген.

Шығармашылық-логикалық тапсырмалар бойынша Үміткердің жинайтын ең жоғарғы ұпайы – 50 ұпай.

8.3. Екінші кезең тапсырмаларын орындауға берілетін уақыт – 60 минут.

8.4. Шығармашылық-логикалық тапсырма материалдарын тарату, Жауап парағының қызметтік секторларын толтыру, аудиториядағы Үміткерге қойылатын тәртіп ережесін түсіндіруге кеткен уақыт тапсырма орындауға берілген жалпы уақытқа кірмейді.

8.5. Екінші кезең нәтижесін тексеруді көшпелі комиссия мүшелері жүзеге асырады.

8.6. Құпиялықты сақтау мақсатында конкурстың екі кезеңінде пайдаланған шимай парақтары комиссия мүшелеріне өткізіледі. Үміткерге шимай парақтарын аудиторияның сыртына алып шығуға қатаң тыйым салынады.

8.7. Конкурстың жалпы нәтижелерін ата-аналар (немесе басқа заңды өкілдері) www.abaimektep.kz сілтеме бойынша көре алады.

8.8. Конкурстық іріктеу нәтижелері бойынша аппеляция жүргізілмейді.

  1. Конкурсты өткізу
  2. Үміткерлер мен қызметкерлердің өмірі мен денсаулығын қорғау, қауіпсіз жағдай жасау жауапкершілігі Облыстық, Нұр-Сұлтан, Алматы, Шымкент қалаларының Білім басқармалары басшысына жүктеледі.
  3. Конкурс басталғанға дейін Абай РММИ-ге ұсынылады:

– көшпелі қабылдау комиссиясы туралы бұйрық шығару, емтихан өткізу кезінде педагогтардың кезекшілік кестесін жасау;

– қызметкерлердің жұмысқа шығу кестесін жасау;

– қауіпсіз жағдайларды қамтамасыз ету мақсатында келушілерді үнемі бақылау.

10.1. Ата-аналарға (немесе өзге заңды өкілдерге):

– сенімді ақпарат беру арқылы  конкурсқа қатысу үшін үміткерді тіркеу;

– кез келген аурудың белгілері бар Үміткерді конкурсқа әкелмеу;

– Үміткерді конкурсқа  алдын ала  алып келу, оны конкурс аяқталғаннан кейін бірден алып кету.

  1. Абай РММИ-ға оқушы қабылдау тәртібі
  2. Абай РММИ-ға оқуға қабылдау конкурсқа қатысу нәтижелері бойынша жүзеге асырылады.
  3. Конкурстық қорытынды іріктеуді өткізу уақытында екі Үміткердің ұпай сандары бірдей болған жағдайда төмендегі критерийлер бойынша мынадай санаттағы Үміткерлерге басымдылық беріледі:
  • Халықаралық және «Дарын» РҒПО ұйымдастыруымен өткен Республикалық, облыстық пәндік олимпиадалар, спорттық жарыстар мен шығармашылық байқаулардың жеңімпаздары;
  • Конкурстың екі кезеңнің қорытындысы бойынша ең жоғары ұпай жинаған оқушы;
  • Желілік «Абай мектептері» білім беру ұйымының оқушысы.
  1. Конкурс қорытындылары бойынша 5 мамырға дейін келесі оқу жылының 1 қыркүйегінде мамандандырылған білім беру ұйымына қабылдау туралы бұйрық, резервтік тізімге қабылдау туралы бұйрық шығарылады.
  1. Үміткерлердің резервтік тізімін конкурстық комиссия негізгі бос орындарға кірмеген конкурсқа үміткерлер қатарынан (10 үміткерден артық емес) жиналған балдардың сомасы бойынша кему тәртібімен қалыптастырады және мамандандырылған білім беру ұйымының интернет-ресурсында орналастырылады.
  2. Егер оқу жылында Абай РММИ-ға қабылданған Үміткер оқудан бас тартқан жағдайда, оның орнына резервтік тізімнен келесі тұрған Үміткер шақырылады.
  3. Оқуға қабылдау туралы шешім педагогикалық кенес хаттамасымен рәсімделеді және Абай РММИ директорының бұйрығымен бекітіледі.
  1. Қорытынды ереже
  2. Осы Ережеде ескерілмеген, қарастырылмаған мәселелер Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамалық құжаттары, ішкі құқықтық актілері мен Абай РММИ Жарғысы бойынша шешіледі.

Қосымша 1

  “Негізгі орта, жалпы орта білім
беретін ұйымдар арасында
балалар ауыстыру үшін
құжаттарды қабылдау”
мемлекеттік қызмет көрсету
стандартына
2-қосымша
  _______________________
Оқу орнының атауы
Басшысына
_______________________
Т.А.Ә. (болған жағдайда)

Өтініш

Менің ұлымды / қызымды (баланың Т. А. Ә. (болған жағдайда))

______________________________________________________________

_____ сынып __________________________________________________

(білім беру ұйымының толық атауы)

_____________________________________мекенжайы бойынша тұратын

_______________________________________________________________

(елді мекеннің, ауданның, қаланың және облыстың атауы)

______________________________________________________________

оқыту үшін

Ақпараттық жүйелерде қамтылған заңмен қорғалатын құпияны құрайтын мәліметтерді пайдалануға келісемін

______________                         “___” ________ 20__ жыл

(қолы)

 

Қосымша 2

ІІ кезең тапсырмаларының үлгісі және бағалау критерийлері

 

  1. Қажетті тыныс белгісін қойыңыз.

Бағалау критерийі:

  1. Емлеге сай ережелерді қолдана алады;
  2. Қажетті тыныс белгілерін толық қояды.

Қанаттыға қақтырмай тұмсықтыға шоқтырмай бағып қаққанымды жақсы білесіңдер

 

  1. Берілген сөздердің мағынасын ашыңыз.

Бағалау критерийі:

  1. Барлық сөздің дұрыс мағынасын табады;
  2. Ойын жүйелі, түсінікті етіп жаза алады;
  3. Мысал келтіре алады.

 

Жасақ –

Әшкерелеу –

Айбалта –

Жасын –

Бәдірен –

 

  1. Мәндес тұрақты тіркестерді жазып, мағынасын ашыңыз.

Үлгі: Ит арқасы қиянда – Ит өлген жер. Мағынасы: алыс

Бағалау критерийі:

  1. Берілген фразеологизмге мәндес (синонимдес) тұрақты тіркесті жазады;
  2. Тұрақты тіркестің мағынасын ашады.
  3. Бармағын тістеу –
  4. Азар да безер болу –
  5. Ішкен асы бойына тарамау –
  6. Күндіз күлкіден, түнде ұйқыдан айрылу –
  7. Міз бақпау –

 

  1. Көне салт-дәстүр, әдет-ғұрып атауы бар қатарды тауып, мағынасын ашыңыз.

Үлгі: А) Айдар қою – ұлдардың төбе шашын өсіру

Бағалау критерийі:

  1. Салт-дәстүр, әдет-ғұрып атауы бар нұсқаны тауып, белгілейді;
  2. Сол салт-дәстүрдің мағынасын өз түсінігі бойынша ашып, жаза алады.

А) Бүгін күн ерекше жарқырап тұр.

Ә) Өмір неткен ғажайып!

Б) Бүгінгі келіндер ат тергеуді ұмытқандай.

В) Балалық шақ – өмірдегі ең тәтті кезең.

 

  1. Дұрыс жазылған сөздердің астын сызыңыз.

Бағалау критерийі:

  1. Орфографиялық нормаға сай жазылған сөздерді таба алады;
  2. Фонетика бойынша алған білімін пайдалана алады, дұрыс жауаптың астын сызады.
  3. силық – сыйлық
  4. лас – ылас
  5. бойау – бояу
  6. фактке – фактіге
  7. Әуезовтің – Әуезовтың

 

  1. Берілген сөзге морфологиялық талдау жасаңыз.

Бағалау критерийі:

  1. Морфология бойынша алған білімдерін еске түсіреді;
  2. Сөздің түбірін ажыратып, қай сөз табы екенін айқындайды;
  3. Қосымша(лар)ны таба алады, қызметін анықтайды.

Үлгі:кітаптардың – кітап – түбір, зат есім; тар – көптік жалғау; дың – ілік септігінің жалғауы.

Сізге берілген сөз: Отырғызды

 

  1. Өлең тармақтарының соңғы бунағы берілген. Осы сөздермен аяқталатын шумақ құрастырыңыз.

………………………………………………………………….. шалқыған көл,

………………………………………………………………….. балқыған көл.

 

………………………………………………….. құт қонған жер,

………………………………………………….. нұр тұнған жер.

 

Бағалау критерийі:

  1. Әр тармақты берілген сөздермен аяқтай алады.
  2. Өлең құрылысына қойылатын талаптарды сақтай біледі.

 

  1. Қызғылықты сөз тізбегін құраңыз.

Бағалау критерийі:

  1. Сөз тізбегінің әрбір сөзі бірдей дыбыстан басталады.
  2. Сөз тізбегі өзіңіз құрастырған ақыл, нақыл, мақал сөз болып келуі тиіс.

 

           ——————————————————————————————-

           ——————————————————————————————-

 

  1. Махамбет Өтемісұлының өмірі мен шығармашылығы туралы ақпарат жазыңыз.

Бағалау критерийі:

  1. Өмірі туралы мәліметтер біледі.
  2. Шығармашылығына қатысты нақты дәлелдер келтіреді.

 

  1. Мысалды шешіңіз.

Төлептің төрт ұлы бар. Төрт ұлының адам басына бір әпке, бір қарындасы бар. Төлептің неше баласы бар?

Мекен жайы: Алматы қаласы, Митин көшесі №6

(Достық пен Митин көшелерінің қиылысы)

Телефон нөмері: 8 (727) 387-08-46

2021-2022 оқу жылына 8-сыныпқа қабылданатын оқушылардың құжаттарын жүктеу сілтемесі: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScmrNpBUUgYgUM6Lw23Qj7yTnDrFMCyo5NtXPeJGSbSpRQPnQ/viewform?usp=sf_link

Меню